Bloggtips: Egen bakgrund i kommentarsfältet

HEJ allihopa!

Tänkte börja med att tipsa er om saker som ni kanske behöver hjälp med.

Som jag t.ex. : jag vill gärna ha en bakgrund i mitt kommentarsfält och sedan fick jag hjälp med det, så nu ska jag hjälpa er!

 


Hur man lägger till en bakgrund i kommentarsfältet!

 

Att lägga in en bakgrund i kommentarsfältet är väldigt enkelt.
Börja med att lägga in följande kod i botten på din stilmall:

textarea {
background-image: url(”);
border: 1px solid black;
}

Sedan letar du upp bilden du vill ha som bakgrund och lägger in den där jag nu ska visa dig..

textarea {
background-image: url(‘adressen till din bild‘);
border: 1px solid black;
}

 

Hoppas ni förstår!

 

 


Kommentarer
Postat av: hdtyhtfru

Bra blogg!

2011-11-27 @ 20:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggen designad av:
Tasnim | Vardag & Bloggdesign
RSS 2.0